Obserwatorzy

sobota, 10 grudnia 2011

Przed świątecznie.

Witajcie.
Niestety nie dostanę w tym roku kosmetyków od firmy, ale mam się odezwać po nowym roku. Nie wiem o co chodziło, ale na pewno do niech w styczniu napiszę. A tymczasem za dwa tygodnie mamy święta, co prawda nie ma śniegu (co mnie akurat cieszy!) ale już czuć ich klimat. W radiu świąteczne piosenki, na dworze choinki, ozdoby. Pomału zaczynamy też sprzątać domy. Ja z mamą wzięłam się dzisiaj za pieczenie pierniczków na choinkę i mam dla Was małą fotorelacje oraz przepis. :) Nie mam zdjęć zrobionych po upieczeniu, ale wyglądają ładnie a pachną jeszcze cudowniej. Ja robiłam z dwóch porcji, a podam Wam przepis na jedną.


Pierniczki

0,5 kg mąki, 150 g cukru pudru (polecam dać mniej), 150 g miodu, 3/4 kostki margaryny, 4 żółtka, 1 przyprawa do piernika, 1/2 łyżeczki sody, 1 łyżeczka kakao


1. Mąkę z sodą przesiać, dodać pozostałe suche składniki do miski i wymieszać. Margarynę o temperaturze pokojowej dodać do miski i posiekać. Dodać żółtka oraz miód i zagnieść.








2. Ciasto rozwałkować na ok. 0.5 cm i wycinać pierniczki. Piec 10 min w temp. 180stopni. 
Jeżeli chcemy powiesić je na choince należy zrobić przed upieczeniem dziurki, najlepiej słomką. 




Moje będą jeszcze dekorowane lukrem, a dzień przed Wigilią zawisną na choince. 
A Wy jak przygotowujecie się do świąt? Jakie smaczne rzeczy będziecie jeść w te święta :)

6 komentarzy:

  1. mmmm pięknie się zapowiada :D a pamietasz obiecane babeczki z Ha ..sz ..? :D robione w czasie postu ? : D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hhaha, tak pamiętam! : D Musimy zrobić, ale nie wiem jak ogarniemy ha.. xD

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłaś kiedyś z dodaniem jabłka? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. tak, starte na tych drobnych oczkach duże jabłko i łyżeczkę cynamonu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O proszę :) To może wypróbuję jeszcze to w tym roku ;)

    OdpowiedzUsuń